RET busseries 1928-1935

In de periode 1928 tot 1935 zijn onderstaande series bussen bij de RET in dienst gekomen.

1928      Serie 1-5           Krupp-Werkspoor
1928      Serie 7-14          Krupp-Allan
1929      Serie 15-20         Krupp-Werkspoor
1929      Serie 21-28         Krupp-Allan
1930      Serie 29-40         Krupp-Allan
1931      Serie 41-46         Krupp-Allan

Klik hier voor foto’s van de busseries 1-46.

Technische informatie series 1-46:

NummerProv./tijd.ChassismerkChassistypeChassisnummerMotorkWBrandst/aandrCarr.merkCarr.nrWielbasis (mm)Lengte (mm)Breedte (mm)Hoogte (mm)Cap.GewichtBouwj.ch.Bouwj.AfgeleverdIn dienstEx bedrijfssViauit dienstafvoerviadatum naarnaar bedr.nrOpmerkingen
1H-65189KruppO 3,5 N30024Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-01575087502400300031/096050192819281928-071928-071942-06-261944-09-08*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
2H-65190KruppO 3,5 N30025Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-02575087502400300031/096130192819281928-071928-071940*gesloopt RET1937: 28/12/205
3H-65191KruppO 3,5 N30026Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-03575087502400300031/096030192819281928-071928-071940*Sloper1937: 28/12/205
4H-65192KruppO 3,5 N30027Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-04575087502400300031/096400192819281928-071928-071940-05-14*vernield bombardement1937: 28/12/205
5H-65193KruppO 3,5 N30029Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-05575087502400300031/096005192819281928-071928-071942-06-261944-09-07*vordering1945-12-29*Sloper Vuyk1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik; 1945-07 terug bij RET
6H-65194KruppO 3,5 N30030Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-06575087502400300031/096450192819281928-071928-071940*gesloopt RET1937: 28/12/205
7H-65195KruppO 3,5 N30028Krupp M1190 pkBAllan575087502400300031/096050192819281928-081928-081942-06-261944-09-07*vordering1947-06part.te ?1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik; 1945-07 terug bij RET
8H-65196KruppO 3,5 N30031Krupp M1190 pkBAllan575087502400300031/096420192819281928-081928-081939-021940-04-16*Fa. Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1939-02-28
9H-65197KruppO 3,5 N30032Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096250192819281928-081928-081942-06-261944-09-07*vordering1947-04-09*Sloper Visser1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 130; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik; 1945-06 terug bij RET
10H-65198KruppO 3,5 N30033Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkBAllan575087502400300031/096145192819281928-081928-081940-04-11RET10 chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Getges
10H-65198KruppO 3,5 N30033Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/12192819301940-04-12RET10 chassis / 36 carr.1942-06-261944-09-07*vordering1947-04-09*Sloper Vissercarrosserie ex RET 36; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik; 1945-06 terug bij RET
11H-65199KruppO 3,5 N30034Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096250192819281928-081928-081942-06-261944-09*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1940-06-22 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET sleepwagen V 21; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
12H-65200KruppO 3,5 N30035Krupp M1190 pkBAllan575087502400300031/096105192819281928-091928-091942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
13H-65201KruppO 3,5 N30036Krupp M1190 pkBAllan575087502400300031/096070192819281928-081928-081940-04-11RET13 chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Getges
13H-65201KruppO 3,5 N30036Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/12192819311940-04-16RET13 chassis / 47 carr.1942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmachtcarrosserie ex RET 47; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
14H-65202KruppO 3,5 N30037Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096360192819281928-091928-091942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1940-06-20 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 129; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
15H-74894KruppO 3,5 N30147Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-07575087502400300031/096350192919291929-071929-071942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
16H-74895KruppO 3,5 N30148Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-08575087502400300031/096280192919291929-071929-071942-06-261944-09-07*vordering1945-12-29*Sloper Vuyk1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; op 1941-05-14 tid. buiten dienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik; 1945-07: terug bij RET
17H-74896KruppO 3,5 N30151Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-09575087502400300031/096310192919291929-071929-071940-05-23RET17 chassis1937: 28/12/205; carrosserie overgeplaatst op RET 42
17H-74896KruppO 3,5 N30151Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/12192919311940-05-23RET17 chassis / 42 carr.1942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
18H-74897KruppO 3,5 N30158Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-10575087502400300031/096313192919291929-081929-081940-05-14*verbrand bij bombardement1937: 28/12/205
19H-74898KruppO 3,5 N30159Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-11575087502400300031/096275192919291929-081929-081942-06-261944-09-07*Gevorderd Deutsche Wehrmacht1937: 28/12/205; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik
20H-74899KruppO 3,5 N30173Krupp M1190 pkBWerkspoorU12-12575087502400300031/096330192919291929-08-151929-08-151940*gesloopt RET1937: 28/12/205
21H-74900KruppO 3,5 N30149Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096610192919291929-08-301929-08-301941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET41937: 28/12/205
22H-74901KruppO 3,5 N30150Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096642192919291929-08-311929-08-311941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET81937: 28/12/205
23H-74902KruppO 3,5 N30152Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096595192919291929-09-061929-09-061940-03-15RET23 chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont
23H-74902KruppO 3,5 N30152Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/12192919301940-03-15RET23 chassis / 33 carr.1941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET3Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 125; carrosserie overgeplaatst van RET 33
24H-74903KruppO 3,5 N30153Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096560192919291929-09-151929-09-151941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET201937: 28/12/205
25H-74904KruppO 3,5 N30156Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096565192919291929-091929-091941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET61937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 119
26H-74905KruppO 3,5 N30155Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096580192919291929-09-101929-09-101940-04-12*Fa. Gertges1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 118
27H-74906KruppO 3,5 N30154Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096520192919291929-09-051929-09-051940-04-15*Fa. Gertges1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 117
28H-74907KruppO 3,5 N30157Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096620192919291929-08-301929-08-301940-06-171941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET21937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 127
29H-36254KruppO 3,5 N30170Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096570192919301930-021930-021940-04-10Gebr. Van Ulden (Eltax), Leiden1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 116
30H-81708KruppO 3,5 N30174Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640192919301930-061930-061941-08*dienstwagen RET V 111937: 28/12/205
31H-81709KruppO 3,5 N30177Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096760192919301930-051930-051940-04-12*Fa. Dupont1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 112
32H-81710KruppO 3,5 N30178Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640192919301930-061930-061940-04-16*Fa. Gertges in 1940*chassis1933-09: Kromhout-dieselmotor op proef; 1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 38; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 105
33H-81711KruppO 3,5 N30176Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096650192919301930-071930-071940-04-16*Fa. Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie overgeplaatst op RET 23; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 106
34H-81712KruppO 3,5 N30179Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096590192919301930-061930-061940-04-16*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 108
35H-81713KruppO 3,5 N30172Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096620192919301930-071930-071940-04-16*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 108
36H-81714KruppO 3,5 N30215Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640193019301930-051930-051940-04-16*Fa. Gertges in 1940*chassis1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 10; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 109
37H-81715KruppO 3,5 N30218Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096650193019301930-051930-051940-04-15*Fa. Gertges1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 113
38H-81716KruppO 3,5 N30217Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640193019301930-051930-051939-12-08RET38 chassis1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 110
38H-81716KruppO 3,5 N30217Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/12193019301939-12-08RET38 chassis / 32 carr.1940-04-15*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-15 aan Fa. Dupont
39H-81717KruppO 3,5 N30219Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096600193019301930-051930-051940-04-13*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 107
40H-81718KruppO 3,5 N30216Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640193019301930-061930-061940-02-26*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 104
41H-86937KruppO 3,5 N30286Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096680193019311931-021931-021941-01-23*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET181937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 115
42H-86938KruppO 3,5 N30287Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096640193019311931-031931-031940RET42 chassis1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 17; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 123
42H-86938KruppO 3,5 N30287Krupp M1190 pkBWerkspoor575087502400300028/12193019291940-05-23RET42 chassis / 17 carr.1940*gesloopt RET
43H-86939KruppO 3,5 N30288Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096635193019311931-021931-021940-04-16*gesloopt RET1937: 28/12; gebruikt voor het opknappen van RET 1-20; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 25, later in RET 131
44H-86940KruppO 3,5 N30289Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096580193019311931-021931-021940part.C.J. van Gilst, Overschie1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 124
45H-86941KruppO 3,5 N30290Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096580193019311931-021931-021940part.C.J. van Gilst, Overschie1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 122
46H-86942KruppO 3,5 N30291Krupp M11=>Kromhout 4LW90 pk / 68 pkB=>DAllan575087502400300031/096595193019311931-021931-021940-04-16*Fa Gertges*chassis1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 121

1931 Serie 101-102 Krupp-Allan -toerwagens-
1935 Bus 50 (40) GMC-Verheul

Klik hier voor foto’s van de bus 50(49)
Klik hier voor de foto’s van de busserie 101-102.

Technische informatie bussen 50 (49), 101 en 102.

NummerProv./tijd.ChassismerkChassistypeChassisnummerMotorkWBrandst/aandrCarr.merkCarr.nrWielbasis (mm)Lengte (mm)Breedte (mm)Hoogte (mm)Cap.GewichtBouwj.ch.Bouwj.AfgeleverdIn dienstafvoerviadatum naarnaar bedr.nrbijzonderheden
101H-81719KruppO 3,5 N30171Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/126710192919311931-021931-021937*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET47
102H-81720KruppO 3,5 N30175Krupp M1190 pkBAllan575087502400300028/126720192919311931-021931-021937*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET48
50H-30298GMCT33DS-2724GMC 25780 pkBVerheul1125533084002400288028/--4400193519351935-0719351937*vernummerd!ERROR! unexpected operator '>'RET49

  1 comment for “RET busseries 1928-1935

  1. Rick Pas
    17 januari 2014 at 23:39

    autobus 30 werd deraillementsauto V21 in remise Delfshaven.

Geef een reactie