In de periode 1928 tot 1935 zijn onderstaande series bussen bij de RET in dienst gekomen.
1928 Serie 1-5 Krupp-Werkspoor
1928 Serie 7-14 Krupp-Allan
1929 Serie 15-20 Krupp-Werkspoor
1929 Serie 21-28 Krupp-Allan
1930 Serie 29-40 Krupp-Allan
1931 Serie 41-46 Krupp-Allan
Klik hier voor foto’s van de busseries 1-46.
1931 Serie 101-102 Krupp-Allan -toerwagens-
1935 Bus 50 (40) GMC-Verheul
Klik hier voor foto’s van de bus 50(49)
Klik hier voor de foto’s van de busserie 101-102.
Technische informatie series 1928-1935:
Bedrijf | Nummer | Centraal nr | Prov./Tijd. | Kenteken | 2de kent | Chassismerk | Chassistype | Chassis (VIN)nummer | Motor | Brandst/ | Bouwj.ch. | Carr.merk | Carr.nr | Model | Cap. | Bouwj. | eerste toelating | Datum deel 1 | tenaamstelling | Afgeleverd | In dienst | Ex bedrijf | Nr | Via | uit dienst | afvoer | via | datum naar | bijzonderheden | nr | Opmerkingen | refeígenaar |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RET, Rotterdam | Serie 1-5, Krupp -Werkspoor, 1928 | RET 0001 | ||||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 1 | H-65189 | Krupp | O 3,5 N | 30024 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-01 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 26-6-1942 | 8-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. | RET 0002 | ||||||||||||||
RET. Rotterdam | 2 | H-65190 | Krupp | O 3,5 N | 30025 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-02 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 1940 | .gesloopt RET | 1937: 28/12/205 | RET 0003 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 3 | H-65191 | Krupp | O 3,5 N | 30026 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-03 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 1940 | 'Sloper | 1937: 28/12/205 | RET 0004 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 4 | H-65192 | Krupp | O 3,5 N | 30027 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-04 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 14-5-1940 | "vernield bombardement | 1937: 28/12/205 | RET 0005 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 5 | H-65193 | Krupp | O 3,5 N | 30029 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-05 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *vordering | 29-12-1945 | 'Sloper Vuyk | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. | RET 0006 | ||||||||||||
RET, Rotterdam | 6 | H-65194 | Krupp | O 3,5 N | 30030 | Krupp | B | 1928 | Werkspoor | U12-06 | 31/09 | 1928 | 1928-07 | 1940 | .gesloopt RET | 1937: 28/12/205 | RET 0007 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 7-14, Krupp -Allan, 1928 | x | RET 0008 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 7 | H-65195 | Krupp | O 3,5 N | 30028 | Krupp | B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *vordering | 1947-06 | part.te ? | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. | RET 0009 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 8 | H-65196 | Krupp | O 3,5 N | 30031 | Krupp | B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 1939-02 | 16-4-1940 | *Fa. Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1939-02-28 | RET 0010 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 9 | H-65197 | Krupp | O 3,5 N | 30032 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *vordering | 9-4-1947 | .Sloper Visser | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in | RET 0011 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 10 | H-65198 | Krupp | O 3,5 N | 30033 | Krupp=>Kromhout | B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 11-4-1940 | RET | 10 chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Getges | RET 0012 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 10 | H-65198 | Krupp | O 3,5 N | 30033 | Krupp | B | 1928 | Allan | 28-dec | 1930 | 12-4-1940 | RET | 10 chassis / 36 carr. | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *vordering | 9-4-1947 | .Sloper Visser | carrosserie ex RET 36; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26 | RET 0012 | |||||||||||
RET, Rotterdam | 11 | H-65199 | Krupp | O 3,5 N | 30034 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 26-6-1942 | 1944-09 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1940-06-22 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in | RET 0013 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 12 | H-65200 | Krupp | O 3,5 N | 30035 | Krupp | B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-09 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW vo, | RET 0014 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 13 | H-65201 | Krupp | O 3,5 N | 30036 | Krupp | B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-08 | 11-4-1940 | RET | 13 chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Getges | RET 0015 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 13 | H-65201 | Krupp | O 3.5 N | 30036 | Krupp | B | 1928 | Allan | 28-dec | 1931 | 16-4-1940 | RET | 13 chassis / 47 carr. | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | carrosserie ex RET 47; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1941-04-26 tem 1942-06-26 | RET 0015 | |||||||||||||
RET. Rotterdam | 14 | H-65202 | Krupp | O 3,5 N | 30037 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1928 | Allan | 31/09 | 1928 | 1928-09 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1940-06-20 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in | RET 0016 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 15-20, Krupp -Werkspoor, 1929 | x | RET 0017 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 15 | H-74894 | Krupp | O 3,5 N | 30147 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-07 | 31/09 | 1929 | 1929-07 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW vo, | RET 0018 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 16 | H-74895 | Krupp | O 3,5 N | 30148 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-08 | 31/09 | 1929 | 1929-07 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *vordering | 29-12-1945 | .Sloper Vuyk | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; op 1941-05-14 tid. buiten dienst; 1 | RET 0019 | ||||||||||||
RET, Rotterdam | 17 | H-74896 | Krupp | O 3,5 N | 30151 | Krupp | B | 1929 | Allan | 28-dec | 1931 | 23-5-1940 | RET | 17 chassis / 42 carr. | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW voor tijdelijk gebruik | RET 0020 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 17 | H-74896 | Krupp | O 3,5 N | 30151 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-09 | 31/09 | 1929 | 1929-07 | 23-5-1940 | RET | 17 chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie overgeplaatst op RET 42 | RET 0020 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 18 | H-74897 | Krupp | O 3,5 N | 30158 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-10 | 31/09 | 1929 | 1929-08 | 14-5-1940 | 'verbrand bij bombardement | 1937: 28/12/205 | RET 0021 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 19 | H-74898 | Krupp | O 3,5 N | 30159 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-11 | 31/09 | 1929 | 1929-08 | 26-6-1942 | 7-9-1944 | *Gevorderd Deutsche Wehrmacht | 1937: 28/12/205; 1941-04-26 tem 1942-06-26: tijd. buitendienst; 1942-1944 gevorderd door DW vo | RET 0022 | ||||||||||||||
RET. Rotterdam | 20 | H-74899 | Krupp | O 3,5 N | 30173 | Krupp | B | 1929 | Werkspoor | U12-12 | 31/09 | 1929 | 15-8-1929 | 1940 | *gesloopt RET | 1937: 28/12/205 | RET 0023 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 21-28, Krupp -Allan, 1929 | x | RET 0024 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 21 | H-74900 | Krupp | O 3,5 N | 30149 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 30-8-1929 | 23-1-1941 | *vernummerd => | RET | 4 | 1937: 28/121205 | RET 0025 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 22 | H-74901 | Krupp | O 3,5 N | 30150 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 31-8-1929 | 23-1-1941 | *vernummerd => | RET | 8 | 1937: 28/12/205 | RET 0026 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 23 | H-74902 | Krupp | O 3,5 N | 30152 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 6-9-1929 | 15-3-1940 | RET | 23 chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont | RET 0027 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 23 | H-74902 | Krupp | O 3,5 N | 30152 | Krupp | B | 1929 | Allan | 28-dec | 1930 | 15-3-1940 | RET | 23 chassis / 33 carr. | 23-1-1941 | *vernummerd => | RET | 3 | Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 125; carrosserie overgeplaatst van RET 33 | RET 0027 | ||||||||||||
RET, Rotterdam | 24 | H-74903 | Krupp | O 3,5 N | 30153 | Krupp=>Kromhout | B=>D=>B | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 15-9-1929 | 23-1-1941 | *vernummerd => | RET | 20 | 1937: 28/12/205 | RET 0028 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 25 | H-74904 | Krupp | O 3,5 N | 30156 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 1929-09 | 23-1-1941 | *vernummerd | !ERROR! AC34 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 6 | 1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 119 | RET 0029 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 26 | H-74905 | Krupp | O 3,5 N | 30155 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 10-9-1929 | 12-4-1940 | *Fa. Gertges | 1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 118 | RET 0030 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 27 | H-74906 | Krupp | O 3,5 N | 30154 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 5-9-1929 | 15-4-1940 | *Fa. Gertges | 1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 117 | RET 0031 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 28 | H-74907 | Krupp | O 3,5 N | 30157 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1929 | 30-8-1929 | 17-6-1940 | 23-1-1941 | *vernummerd | !ERROR! AC37 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 2 | 1937: 28/12/205; 1940-06-06 tem 1941-01-23: tijd. buitendienst; Kromhout-diesel overgeplaatst in | RET 0032 | ||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 29-40, Krupp -Allan, 1930 | x | RET 0033 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 29 | H-36254 | Krupp | O 3,5 N | 30170 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-02 | 10-4-1940 | Gebr. Van Ulden (Eltax), Leiden | 1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 116 | RET 0034 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 30 | H-81708 | Krupp | O 3,5 N | 30174 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-06 | 1941-08 | .dienstwagen RET V 11 | 1937: 28/12/205 | RET 0035 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 31 | H-81709 | Krupp | O 3,5 N | 30177 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-05 | 12-4-1940 | *Fa. Dupont | 1937: 28/12/205; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 112 | RET 0036 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 32 | H-81710 | Krupp | O 3,5 N | 30178 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-06 | 16-4-1940 | *Fa. Gertges in 1940 | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 38; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET | RET 0037 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 33 | H-81711 | Krupp | O 3,5 N | 30176 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-07 | 16-4-1940 | *Fa. Gertges | .chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie overgeplaatst op RET 23; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 106 | RET 0038 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 34 | H-81712 | Krupp | O 3,5 N | 30179 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-06 | 16-4-1940 | *Fa Gertges | .chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaa | RET 0039 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 35 | H-81713 | Krupp | O 3,5 N | 30172 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-07 | 16-4-1940 | *Fa Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaa | RET 0040 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 36 | H-81714 | Krupp | O 3,5 N | 30215 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-05 | 16-4-1940 | *Fa. Gertges in 1940 | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 10; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET | RET 0041 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 37 | H-81715 | Krupp | O 3,5 N | 30218 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-05 | 15-4-1940 | *Fa. Gertges | 1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 113 | RET 0042 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 38 | H-81716 | Krupp | O 3,5 N | 30217 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-05 | 8-12-1939 | RET | 38 chassis | 1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 110 | RET 0043 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 38 | H-81716 | Krupp | O 3,5 N | 30217 | Krupp | B | 1930 | Allan | 28-dec | 1930 | 8-12-1939 | RET | 38 chassis / 32 carr. | 15-4-1940 | *Fa Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-15 aan Fa. Dupont | RET 0043 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 39 | H-81717 | Krupp | O 3,5 N | 30219 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-05 | 13-4-1940 | *Fa Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaa | RET 0044 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 40 | H-81718 | Krupp | O 3,5 N | 30216 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1930 | 1930-06 | 26-2-1940 | *Fa Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-13 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaa | RET 0045 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 41-46, Krupp -Allan, 1931 | x | RET 0046 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 41 | H-86937 | Krupp | O 3,5 N | 30286 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1931 | 1931-02 | 23-1-1941 | *vernummerd | !ERROR! AC53 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 18 | 1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 115 | RET 0047 | |||||||||||||
RET, Rotterdam | 42 | H-86938 | Krupp | O 3,5 N | 30287 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1931 | 1931-03 | 1940 | RET | 42 chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie geplaatst op chassis RET 17; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET | RET 0048 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 42 | H-86938 | Krupp | O 3,5 N | 30287 | Krupp | B | 1930 | Werkspoor | 28-dec | 1929 | 23-5-1940 | RET | 42 chassis / 17 carr. | 1940 | .gesloopt RET | RET 0048 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | 43 | H-86939 | Krupp | O 3,5 N | 30288 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31!09 | 1931 | 1931-02 | 16-4-1940 | *gesloopt RET | 1937: 28/12; gebruikt voor het opknappen van RET 1-20; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 25 | RET 0049 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 44 | H-86940 | Krupp | O 3,5 N | 30289 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1931 | 1931-02 | 1940 | part.C.J. van Gilst, Overschie | 1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 124 | RET 0050 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 45 | H-86941 | Krupp | O 3,5 N | 30290 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1931 | 1931-02 | 1940 | part.C.J. van Gilst, Overschie | 1937: 28/12; Kromhout-diesel overgeplaatst in RET 122 | RET 0051 | ||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 46 | H-86942 | Krupp | O 3,5 N | 30291 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1930 | Allan | 31/09 | 1931 | 1931-02 | 16-4-1940 | *Fa Gertges | *chassis | 1937: 28/12/205; carrosserie verkocht op 1940-04-16 aan Fa. Dupont; Kromhout-diesel overgeplaa | RET 0052 | |||||||||||||||
RET, Rotterdam | Serie 101-102, Krupp -Allan, 1931. Toerwagens. | x | RET 0053 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 101 | H-81719 | Krupp | O 3,5 N | 30171 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 28-dec | 1931 | 1931-02 | 1937 | vernummerd | !ERROR! AC61 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 47 | RET 0054 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | 102 | H-81720 | Krupp | O 3,5 N | 30175 | Krupp=>Kromhout | B=>D=> | 1929 | Allan | 28-dec | 1931 | 1931-02 | 1937 | *vernummerd | !ERROR! AC62 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 48 | RET 0055 | ||||||||||||||
RET, Rotterdam | Bus 50, GMC -Verheul, 1935 | x | RET 0056 | |||||||||||||||||||||||||||||
RET, Rotterdam | 50 | H-30298 | GMC | DS | 2724 | B | 1935 | Verheul | 1125 | 28/-- | 1935 | 1935 | 1937 | vernummerd | !ERROR! AC64 -> Formula Error: Unexpected operator '>' | RET | 49 | RET 0057 |