Fotopagina RET bus serie 562-580 DAF-Hainje
Op deze pagina de foto’s van de voertuignummers 562-580 uit de bus serie 502-580 DAF-Hainje.
Voor de voertuignummers 502-511 klik hier.
Voor de voertuignummers 512-532 klik hier.
Voor de voertuignummers 532-561 klik hier.
Voor meer technische informatie over deze serie klik hier.
Bus 571, DAF-Hainje, lijn 54, station Schiedam, 18-10-1985
Bus 571, DAF-Hainje, sloperij, Delft, 1987
RET DAF-Hainje bus 571, lijn 70, met brede spatlap, (foto: Peter van Meurs)
Bus 572, DAF-Hainje, lijn 44, Boezemstraat, (foto: C. Scholte)
Bus 572, DAF-Hainje, buiten dienst, Parkkade
Bus 572, DAF-Hainje, lijn 66, Nijverheidstraat
Bus 572, DAF-Hainje. lijn 70, Sluisjesdijk
Bus 572, DAF-Hainje, lijn 31, Stationsplein, (foto: C. Scholte)
Bus 572, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647
Bus 572, DAF-Hainje, lijn 40, Overschiese Dorpsstraat, (foto: C. Scholte)
Bus 572, DAF-Hainje, buiten dienst, Parkkade, 13-2-1988
Bus 572, DAF-Hainje, àfscheidsrit 500-serie standaardbussen, Conradstraat
Bus 572, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647 (foto: J. v.d. Stel)
Bus 572, DAF-Hainje, lijn 53, station Schiedam 19-3-1986, (foto: E. v.d. Stege)
Bus 572, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647 (foto: J. v.d. Stel)
Afscheidsrit 500- standaardbusserie, bus 562, 572, 577, Vlaardingen, 19-3-1988
Afscheidsrit 500- standaardbusserie, bus 562, 572, 577, Rotterdam-Airport, 19-3-1988
RET CSA-1 bus 572, RDW-keuring FRAM Heerenveen, 6-5-1974, (foto: Jan v.d. Mast)
Bus 573, DAF-Hainje, lijn 32, Prins Hendrikkade
Bus 573, DAF-Hainje, na verkoop in Groningen als bus 250
Bus 573, DAF-Hainje, lijn 32, Conradstraat
Bus 573, DAF-Hainje. lijn 78, Langs de Baan Hoogvliet, 15-6-1975
Bus 573, DAF-Hainje, ingezet als tramdienst ivm verlies van een pantograaf van lijn 6, Westzeedijk, ca. 1982
Bus 573, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647
Bus 572, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647 (foto: J. v.d. Stel)
RET CSA-1 bus 573, RDW-keuring FRAM Heerenveen, 6-5-1974, (foto: Jan v.d. Mast)
Bus 573, lijn 68, Zuidplein, (foto: Tob Dieben)
Bus 574, DAF-Hainje, lijn 46, Mathenesserlaan-Heemraadsplein, (foto: C. Scholte)
Bus 574, DAF-Hainje, lijn 66, Stieltjesplein, (foto: C. Scholte)
Bus 574, DAF-Hainje, lijn 33, Burgemeester Koningssingel, 17-4-1977, (foto: C. Scholte)
RET CSA-1 bus 574, RDW-keuring FRAM Heerenveen, 6-5-1974, (foto: Jan v.d. Mast)
Bus 575, DAF-Hainje, lijn 70, Olympiaweg
Bus 575, DAF-Hainje, lijn 56, Geuzenplein Vlaardingen, (foto: C. Scholte)
Bus 575, DAF-Hainje. lijn 37, Prins Alexanderlaan
Bus 575, DAF-Hainje, lijn 74, Langs de Baan (foto: C. Scholte)
Bus 575, DAF-Hainje, lijn 77, Groene Hilledijk, 23-10-1976, (foto; C. Scholte)
Bus 575, DAF-Hainje, lijn 37, Weena, 31-7-1975, (foto: Ary Groeneveld/NL-RtSA_4121_25343-1-01)
Bus 576, DAF-CSA-1, lijn 76, Zuidplein, 1974 (foto: E. v.d. Steege)
Bus 576, DAF-CSA-1, lijn 76, Zuidplein, 24-12-1975 (foto: E. v.d. Steege)
Bus 576, DAF-Hainje, lijn 32, Baanweg, (foto: C. Scholte)
Bus 576, DAF-Hainje, lijn 36, Stationsplein, (foto: C. Scholte) met nieuwe grille.
Bus 576, DAF-Hainje, lijn 36, Stationsplein, (foto: H. Takken) met nieuwe grille
Bus 576, DAF standaarsbus, lijn 66, Nassaukade-Stieltjesplein, 14-5-1978, (foto: A. Sloof)
Bus 576, DAF-Hainje, sloop, 10-1985
Bus 577, DAF-Hainje, lijn 38, Pompenburg, (foto: C. Scholte)
Bus 577, DAF-Hainje, lijn 37, Lorentzweg (foto; C. Scholte)
Bus 577, DAF-Hainje. lijn 46, Mathenesserlaan-Heemraadsplein, tevens motorrijtuig 385, lijn 4
Bus 577, Schiphol Centrum. Al sinds de ingebruikname van het nieuwe Schiphol in 1967 kwamen er steeds meer vliegtuigen naar de luchthaven waar geen plaats voor was aan de pieren. Bovendien deed zich voor het eerst het fenomeen vliegtuigkapingen voor waardoor bijvoorbeeld vliegtuigen van ELAL zo ver mogelijk van het publiek toegankelijke deel moesten worden afgehandeld. Hiervoor kocht de NVLS aanvankelijk enkele opleggerbussen maar die bevielen niet en vanaf 1970 ging men in zee met het GVB door enkele CSA I standaardbussen aan te schaffen en die in onderhoud bij het GVB te geven. Wanneer er in de zomermaanden meer bussen nodig waren werden deze bij het GVB gehuurd. In de loop van de jaren tachtig kwam er een einde aan de samenwerking en werden er overal vandaan (streek)bussen gehuurd. Midden jaren tachtig kwam men bij de RET terecht en zo werden een aantal RET standaardbussen ingezet als opstapwagen op het platform en pendelbussen naar de langparkeerterreinen: 572, 573, 577, 608, 610, 611, 612, 618, 647
Bus 577, DAF-Hainje, afscheidsrit 5--serie standaardbussen, Conradstraat, (foto: C. Scholte)