Op deze pagina foto’s van de infrastructuur bus en tram met de straatnamen A-C
1e Middellandstraat hoek Henegouwerlaan, aanleg tramsporen, ca. 1927
Spoor en wegvernieuwing 1e Middellandstraat, motorrijtuig 406, lijn 16, 1949 (gele lijncijfers, zwarte richtingfilm)
Motorrijtuig 128, lijn 11, 1e Middellandstraat-Tiendplein, spoorvernieuwing, 1968, (foto: J. Havelaar)
Motorrijtuig 11, lijn 9, 1e Middellandstraat, 18-9-1982
Aanleg tijdelijke keerdriehoek 1e Schansstraat, 20-2-1983, (foto: Henk Wolf)
Aanleg tijdelijke keerdriehoek 1e Schansstraat, 20-2-1983, (foto: Henk Wolf)
2e Middellandstraat, straatverzakking, 1-10-1935
Vernieuwing sporen, 2e Middellandstraat, motorrijtuig 571, lijn 4, 1949
Vernieuwing sporen, 2e Middellandstraat, motorrijtuig lijn 16, 1949
Vernieuwing van de bestrating Hillesluis hoek Beijerlandselaan-2e Rosestraat, oktober 1953, noodzakelijk geworden na de watersnood.
Luchtfoto 2e Rosestraat en Hillesluis, ca. 1945.
Aanleg sporen Putselaan-2e Rosestraat, 11-1994, (foto: Henk Wolf)
Aanleg nieuwe sporen 2e-Rosestraat, 11-1994, (foto: Henk Wolf)
Opbreking en herinrichting 2e Rosestraat-Beijerlandselaan, 6-6-2015, (foto: Carel Scholte)
Opbreking en herinrichting 2e Rosestraat-Beijerlandselaan, 6-6-2015, (foto: Carel Scholte)
Opbreking en herinrichting 2e Rosestraat-Beijerlandselaan, 6-6-2015, (foto: Carel Scholte)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 21-3-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 21-3-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 21-3-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' 2e Rosestraat, 21-3-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Aanleg nieuwe Aelbrechtsbrug (later Lage Erfbrug), motorrijtuig 103, lijn 8, 1-12-1910.
Motorrijtuig 530, lijn 1, Aelbrechtsplein, 9-10-1965
Motorrijtuig 520, lijn 1, reconstructie Aelbrechtsplein, 12-8-1965
Avenue Carnisse Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carnisse Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carnisse Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carré Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carré Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carré Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Avenue Carré Barendrecht, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Aanleg-vernieuwing spoor Voorschoterstraat-Avenue Concordia, 29-5-1956
Motorrijtuig 410, lijn 22, Avenue Concordia, spooraanpassing 5-1956
Motorrijtuig 401, lijn 22, spoorvernieuwing Avenue Concordia, 27-5-1956 (foto H.P. Kaper)
Buiten dienst gesteld eindpunt Avenue Concordia, 20-3-1977, (foto: Henk Wolf)
Afbraak sporen Avenue Concordia 12-6-1977, (foto: J.W. Oudenaarden)
Motorrijtuig 734, lijn 1, Bachplein Schiedam, 7-10-2005 (foto: Jos Niehorster)
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Beijerlandselaan, motorrijtuig 273, lijn 2
Beijerlandselaan, aanleg nieuwe tramsporen voor lijn 20, ca. 2000
Motorrijtuig 483, lijn 3, Beijerlandselaan, 1952, spoorvernieuwing
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' Beijerlandselaan, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' Beijerlandselaan, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' Beijerlandselaan, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoor- en wegvernieuwing 'Roseknoop' Beijerlandselaan, 16-1-2023, (foto: J.W. Oudenaarden)
Het zal ongetwijfeld nie de bedoeling zijn dat de trambaan in de Bentincklaan, hoewel alleen gebruikt tijdens omleidingen) hier als parkeerterrein gebruikt gaat worden! (2003)
Spoorvernieuwing, motorrijtuig 14, lijn 9, Bentinckplein, 1970
Proefrijden nieuw traject Bergpolderplein-Kleiweg, werkwagen 220, 22-10-1960
Motorrijtuig 550, lijn 10, reconstructie Bergpolderplein, 13-11-1960 (foto: Jos Niehorster)
Motorrijtuig 105 , Aanhangrijtuig 1033 , lijn 14, spoorvernieuwing Bergse Dorpsstraat-Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan, 25-4-1957 (foto H.Kaper)
In 1952 wordt de oostelijke helft van de Bergselaan inclusief de tramsporen vernieuwd.
Herinrichting Bergselaan na verdwijnen tramsporen, 16-3-2015 (foto: Carel Scholte)
Bergstraatbrug over de Noordsingel met dichtgegoten rails, 1965, (foto: coll. Stichting RoMeO)
Wisselplaats paardentram Straatweg (Bergweg) Hillegersberg, 1909
Straatverzakking Bergweg-Soetendaalscheweg, 1-3-1930
Verlegde sporen in verband met de vernieuwing van de riolering op de Bergweg, 1932.
Motorrijtuig 216, lijn 22, aanleg nieuwe sporen kruising Bergweg-Schiekade-Walenburgerweg-Schieweg, 1943
Motorrijtuig 102, lijn 4, Bergweg, spoorvernieuwing, 1954
Motorrijtuig 115, lijn 14 hoek Bergweg-Zaagmolenstraat tijdens spoorvernieuwing. Omleidingsroute via Benthuizerstraat, 1954
Spoorvernieuwing Bergweg, 1954, (foto: coll. Stichting RoMeO)
Spoor- en wegvernieuwing Bergweg, kruising Benthuizerstraat, 1954, (foto: Stadsarchief Rotterdam)
Motorrijtuig 558. lijn 10, Bergweg, spoorvernieuwing, 1961
Bergwegbrug, voor het verkeer in gebruik, de trams rijden nog over de oude sporen; 22-1-1937
Bergwegbrug hoek Gordelweg, vervanging rails, 1947 (foto: NL-RtSA_4117_1976-5156-01)
Motorrijtuig 531, lijn 14, nooddam Noorderkanaal, Bergwegbrug-Muizegaatje, 1949
Motorrijtuig 486, lijn 16, Bergwegbrug, spoorvernieuwing, 1961
Spoorvernieuwing Beukelsdijk, 16-2-1958
Spoorvernieuwing Beukelsdijk, 1-3-1958
Op de Beukelsdijk worden de rails dichtgeteerd, 25-10-1967. Buslijn 38 vervangt de opgeheven lijn 1. (foto: Ronald v.d. Meer)
Beukelsdijk, sporen dichtgeasfalteerd, 8-1968 (foto: Stadsarchief NL-RtSA_4202_1968-3200-01)
Wegdek en tramrails op de Beukelsweg worden geasfalteerd; 6-8-1950 (foto: Fototechnische dienst Rotterdam/Stadsarchief Rotterdam)
Wegdek en tramrails op de Beukelsweg worden geasfalteerd; 6-8-1950 (foto: Fototechnische dienst Rotterdam/Stadsarchief Rotterdam)
Motorrijtuig 515, lijn 1, opbreken tramrails Beukelsweg, 1967
Aanleg baan lijn 2, Beukendaal, 22-9-1966 (foto Th.Barten)
Motorrijtuig 498, bouwbedrijf, aanleg nieuw spoor Beukendaal,
Rijtuig 498, Spoorweg Bouwbedrijf, aanleg nieuwe sporen Beukendaal, 12-1967
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Beukendaal, links de keerdriehoek, motorrijtuig 274, lijn 2
De Blaak verlegde tramsporen op de Blaak gezien van de oude Bijenkorf, 12-1942 (copyright: uitgeverij H.A. Voet)
Spoorvernieuwing Blaak-Posthoornstraat, 1945 (foto Prof.Duparc)
Motorrijtuig 533, lijn 10, Blaak, spoorverlegging, 1946.
Tramsporen Blaak (links de Hoogstraat), 11-5-1948, (foto: Gemeentewerken; NL-RtSA_4204_1057)
Tramsporen Blaak hoek Coolsingel, 11-5-1948, (foto: Gemeentewerken; NL-RtSA_4204_1062)
Motorrijtuig 495, lijn 9, Blaak, 1949 (foto Prof.Duparc)
Spoorverlegging Blaak gezien vanaf station Blaak, motorrijtuig 522, lijn 10, 12-1950, (foto: J.F.H. Roovers/Uitgeverij H.A. Voet; www.uitgeverijvoet.nl)
Motorrijtuig 493, lijn 1, aanhangrijtuig 1019, lijn 2, nieuw spooremplacement Blaak, 1-10-1963
Motorrijtuig 116, aanhangrijtuig 1037, lijn 4, reconstructie Blaak-Verlengde Willemsbrug, 20-7-1963
Motorrijtuig 121, lijn 4, Blaak, spooraanpassing
Motorrijtuig 133, lijn 4, aanleg aansluiting Blaak-Verlengde Willemsbrug, 1963
Motorrijtuig 501, lijn 9, Blaak, spooraanpassing ivm Verlengde Willemsbrug wachthuisje, tramhalte, 1963
Motorrijtuig 566 , lijn 10, aanleg aansluiting Blaak- Verlengde Willemsbrug, 20-7-1963 (foto J. Houwerzijl)
Motorrijtuig 114, lijn 3, omleidingssporen metrobouwdok Blaak, 1965
Verwijderen rails ivm aanleg metrobouwdok Blaak, 8-1967 (foto: Tieleman)
Reconstructie Blaak-Schiedamsedijk ivm metrobouw, motorrijtuig 112, lijn 15, 30-8-1967
Motorrijtuig 541, buiten dienst, spoorverlegging ivm metrobouw, Blaak, 27-8-1967
Motorrijtuig 541, testrijden, spoorverlegging ivm metrobouw, Blaak, 27-8-1967
Motorrijtuig 541, werktram, spoorverlegging ivm metrobouw Blaak, motorrijtuig 233, lijn 10, Coolsingel, 7-8-1967
Motorrijtuig 541, werktram, spoorverlegging ivm metrobouw, Blaak, 27-8-1967
Motorrijtuig 541, lijn 1, spoorverlegging ivm metrobouw Blaak, motorrijtuig 351, lijn 3, 1967
Motorrijtuigen 557, lijn 6, 112, lijn 8, spoorverlegging ivm metrobouw Blaak, 5-9-1967
Reconstructie Blaak-Schiedamsedijk ivm metrobouw, 30-8-1967 (foto J.R.Mees)
Motorrijtuig 125, aanhangrijtuig 1046, lijn 9, spoorverlegging ivm metrobouw Blaak, 30-8-1967
Aanhangrijtuig 1035, lijn 15, motorrijtuig 265, lijn 15, spoorverlegging ivm metrobouw Blaak, 25-8-1967
Motorrijtuig 259, reconstructie Blaak, 30-8-1967 (foto J.R.Mees)
Reconstructie ivm metroaanleg, motorrijtuig 105, lijn 4, Blaak, 5-9-1967
Motorrijtuig 351 , lijn 3, Churchillplein, 30-8-1967 (foto J.R.Mees)
Reconstructie Blaak-Schiedamsevest ivm metrobouw, motorrijtuig 111, lijn 4, 27-8-1967
Reconstructie Blaak-Schiedamsevest ivm metrobouw, 7-1967, (foto: Ary Groeneveld/NL-RtSA_4121_10252-01)
Aanhangrijtuig 1029, lijn 8, Blaak, 27-1-1968
Omlegging sporen Blaak via Nieuwstraat i.v.m. aanleg metro Oost-West lijn. 1973.
Blaak, voorbereiding aansluiting Verlengde Willemsbrug, 9-1-1973, (coll. M. Donkersloot)
Aanleg nieuwe sporen, Blaak-Groenendaal, 17-4-1980, (foto: Henk Wolf)
Metrotunnelroosters, station Blaak, 17-4-1980, (foto: Henk Wolf)
Motorrijtuig 533, Lijn 2,aanleg nieuwe kruising Blaak-Verlengde Willemsbrug, 28-9-1963, ( foto W.J van Mourik)
Motorrijtuig 69, lijn 9, Boergoenschestraat-Karel de Stouteplein, 1913, prentbriefkaart, kruising tramrails met de Stoomtram.
Motorrijtuig 252, lijn 2, Boergoensestraat, 23-6-1972, eerste dag nieuwe route, de nieuwe sporen worden afgewerkt.
Bus 406, DAF-Hainje, lijn 46, Boergoensevliet, aanleg trambaan, 1972 (foto: Carel Scholte)
Motorrijtuig 804, lijn 9, Boezembrug, 24-9-1994, reclametram Breur, spoorvernieuwing kruising Boezemweg-Goudse Rijweg
Motorrijtuig 524, lijn 17, spoorverlegging Boezemsingel, 9-5-1956, (foto: H. Oerlemans)
Boezemsingel hoek Goudse Rijweg, situatie tot 1937
Motorrijtuig 420, lijn 16, spoorverlegging Boezemsingel, 9-5-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 438, lijn 16, spoorverlegging Boezemsingel, 9-5-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 401, lijn 16, spoorverlegging Boezemsingel, 9-5-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 482. 509, lijn 16, 17, spoorverlegging Boezemsingel, 9-5-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 351, lijn 8, Boezemweg, 11-8-1981, (foto: Henk Wolf) spoorvernieuwing
Motorrijtuig 239, lijn 7, Boezemweg, 1982
Motorrijtuig 307, lijn 8, Boezemweg, 1982, (foto: coll. Stichting RoMeO)
Bolwerk, ophanging bovenleiding
Boompjes, nieuwe aanleg ivm verhoging van de Willemsbrug; 23-3-1927
Motorrijtuig 477, lijn 2, spoorverlegging Boompjes, 1948
S-bocht, Brederodestraat richting Huygensstraat, 19-8-1956
Aanleg nieuwe sporen Brederoweg, Vlaardingen, 5-7-2005 (foto: J. Niehorster)
Aanleg nieuwe sporen Brederoweg, Vlaardingen, 5-7-2005 (foto: J. Niehorster)
Aanleg nieuwe sporen Brederoweg, Vlaardingen, 5-7-2005 (foto: J. Niehorster)
Bree, Aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Bree, kruising Groene Hilledijk, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Breeplein gezien vanaf de Randweg, motorrijtuig 258, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Breeplein, gezien vanaf de Randweg, motorrijtuig 258, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Breeplein gezien richting Beukendaal
Breeplein, rechts de Bree met de aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Motorrijtuig 709, lijn 2, Breeplein, nieuwe sporen recent in gebruik, 24-4-2004
Reconstructie Breeplein, 17-6-2015, (foto: Carel Scholte)
Reconstructie Breeplein, 17-6-2015, (foto: Carel Scholte)
Motorrijtuig 304, lijn 2, spoorverlegging Brielselaan, 23-5-1953
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Brielselaan, metrostation Maashaven met aansluiting Gaesbeekstraat
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Brielselaan, metrostation Maashaven, links het extra spoor vanuit de Gaesbeekstraat
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Brielselaan, links de aansluiting naar de Gaesbeekstraat
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 3-1968, Brielselaan, metrostation Maashaven
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 3-1968, Brielselaan, metrostation Maashaven, motorrijtuig 272, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 3-1968, Brielselaan, metrostation Maashaven
Brouwerstraat, gezien vanuit de Weteringstraat, 1946
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Buitendijk, motorrijtuig 251, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Buitendijk, Motorrijtuig 253, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Buitendijk, motorrijtuig 261, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Buitendijk naar Beukendaal, motorrijtuig 274, lijn 2
De nieuwe route van lijn 2, traject Gaesbeekstraat-Prinsenplein, 2-1968, Buitendijk gezien vanaf de Beukendaal, rechts het kopspoor richting Groenezoom, motorrijtuig 256, lijn 2
Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan richting Grindweg, 1928. (foto: Uitgeverij H.A. Voet, www.uitgeverijvoet.nl)
Spoorvernieuwing Burgemeester Oudlaan, 26-8-2016 (foto: J. Kost)
Spoorvernieuwing Burgemeester Oudlaan, 26-8-2016 (foto: J. Kost)
Spoorvernieuwing Burgemeester Oudlaan, 26-8-2016 (foto: J. Kost)
Spoorvernieuwing Burgemeester Oudlaan, 26-8-2016 (foto: J. Kost)
Burgemeester van Haarenlaan, nieuwe sporen Overschiesebrug-Station Schiedam, 6-2008 (foto: C. de Mey)
Proefrit traject nieuwe lijn Woudhoek, Burgemeester van Haarenlaan Schiedam, 2-9-1985, (foto: I. Romijn)
Proefrit traject nieuwe lijn Woudhoek, Burgemeester van Haarenlaan Schiedam, 2-9-1985, (foto: I. Romijn)
Aanleg nieuwe sporen Burgemeester van Walsumweg, 16-4-2005, (foto: J.W. Oudenaarden)
Reconstructie Groenendaal naar Burgemester van Walsumweg, 2-9-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Reconstructie Groenendaal en kruising Mariniersweg-Burgemeester van Walsumweg-Blaak, 2-9-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Reconstructie Groenendaal-Burgemeester van Walsumweg, 2-9-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Reconstructie Groenendaal-Burgemeester van Walsumweg, 5-10-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Nieuw aangelegde Burgemeester van Walsumweg, 5-10-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Aanleg sporen Burgemeester van Walsumweg, 5-10-1984, (foto: Jan Willem Oudenaarden)
Spoorvernieuwing Burgemeester van Walsumweg, 19-5-2022, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoorvernieuwing Burgemeester van Walsumweg, 19-5-2022, (foto: J.W. Oudenaarden)
Spoorvernieuwing Burgemeester van Walsumweg, 19-5-2022, (foto: J.W. Oudenaarden)
Motorrijtuig 101, lijn 25, Carnisselaan, ca. 1931, prentbriefkaart
Carnisseviaduct, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Carnisseviaduct richting Kapelburg, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Carnisseviaduct, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Carnisseviaduct, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Carnisseviaduct, aanleg Carnisselandelijn, 23-7-2004 (foto: R.R. van der Beek)
Ceintuurbaan, hulpspoor voor het transport van trams die via het spoor worden afgeleverd, 15-1-1957 (foto: J. Niehorster)
Voorbereidingen aanleg tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, Willem Ruyslaan, 20-3-1977, (foto: Henk Wolf)
Voorbereidingen aanleg tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, Willem Ruyslaan, 20-3-1977, (foto: Henk Wolf)
Voorbereidingen aanleg tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, Willem Ruyslaan, 20-3-1977, (foto: Henk Wolf)
Voorbereidingen aanleg tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, Willem Ruyslaan, 20-3-1977, (foto: Henk Wolf)
Nieuwe sporen eindpunt Chris Bennekerslaan, 17-7-1977, (foto: Henk Wolf)
Nieuwe sporen eindpunt Chris Bennekerslaan, 17-7-1977, (foto: Henk Wolf)
Aanleg tijdelijk eindpunt, Chris Bennekerslaan, 1977
Aanleg sporen tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, 8-4-1977, (foto: J.W. Oudenaarden)
Aanleg tijdelijk eindpunt Chris Bennekerslaan, 12-6-1977, (foto: J.W. Oudenaarden)
Motorrijtuig 267 , lijn 15, Coolsingel/Churchillplein, 30-8-1967 (foto J.R.Mees)
Afrondende werkzaamheden op het Churchillplein na de aanleg van de metro, 1-8-1967, (foto: Ary Groeneveld/NL-RtSA_4121_20479-7-26-01)
Vernieuwing Chucrchillplein na de metrobouw, 8-7-1969, (foto: Ary Groeneveld/NL-RtSA_4121_21417-3-13-01)
Spoorvernieuwing en reconstructie Churchillplein, 26-2-2019, (foto: Carel Scholte)
Spoorvernieuwing en reconstructie Churchillplein, 26-2-2019, (foto: Carel Scholte)
Spoorvernieuwing en reconstructie Churchillplein, 26-2-2019, (foto: Carel Scholte)
Vernieuwing sporen Churchillplein, 7-3-2019, (foto: J. Oosterboer)
Spoorvernieuwing Claes de Vrieselaan-Mathenesserlaan, 1951 (foto: Emil Volk)
Motorrijtuig 452, lijn 15, asfaltering Claes de Vrieselaan, 29-4-1956, (foto: H. Oerlemans)
Railreiniger 2201, Claes de Vrieselelaan-Nieuwe Binnenweg, asfaltering en spoorvernieuwing, 3-7-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 124, aanhangrijtuig 1049, Claes de Vrieselelaan-Nieuwe Binnenweg, asfaltering en spoorvernieuwing, 3-7-1956, (foto: H. Oerlemans)
Claes de Vrieselelaan-Nieuwe Binnenweg, asfaltering en spoorvernieuwing, 3-7-1956, (foto: H. Oerlemans)
Asfaltering en spoorvernieuwing Claes de Vrieselaan, 29-4-1956, (foto: H. Oerlemans)
Motorrijtuig 452, lijn 15, tijdens een railvernieuwing op de Claes de Vrieselaan, 3-1968, (foto: Ronald v.d. Meer)
Spoorvernieuwing Claes de Vrieselaan, 1968, (foto: coll. Stichting RoMeO)
Verlaten sporen, Claes de Vrieselaan in afwachting van verwijdering, 2-6-2018, (foto: Thom van Damme)
Einde tramspoor ex lijn 9, kruising Claes de Vrieselaan-Rochussenstraat, 07-08-2022, (foto: Ed Krebbers)
Werkzaamheden busstation Conradstraat, 18-2-2014, (foto: Carel Scholte)
De Coolvest is gedempt, de tramrails worden naar het midden van de Coolsingel verlegd voor de molen De Hoop langs. 1919.
Herinrichting van de Coolsingel na demping van de Coolvest en tijdens de afbraak van stellingmolen De Hoop. De tramrails worden naar het midden van de Coolsingel gebracht, 1920.
Na de demping van het laatste deel van de Coolvest worden de tramrails naar het midden van de nieuwe Coolsingel verplaatst, het postkantoor is in aanbouw. 1923 (foto: G. Ploeg)
Het Coolsingelziekenhuis, rechts het verkoopkantoortje van de KLM en midden voor een Krupp-bus van de RET, Coolsingel, ca. 1930
Oneffenheden straat, Coolsingel t.h.v. Kruiskade, 1-10-1935
Straat- en spoorvernieuwing Coolsingel, 1935.
Aanleg nieuwe bovenleiding Coolsingel-Kruiskade, schade door het bombardement 5-1940
Reconstructie sporen Coolsingel, aanhangrijtuig 1009, lijn 2, ca. 1951
Motorrijtuig 480, lijn 2, aanleg nieuwe sporen Coolsingel, 1951
Motorrijtuig 493 , lijn 9, Hofplein, 23-3-1951 (foto J.F.Schuld)
Verlegging sporen Coolsingel, 3-1951
Aanleg nieuwe sporen Coolsingel-Hofplein, 1951
Werkwagen 221, controleert de nieuwe sporen Coolsingel-Hofplein, 1954
Motorrijtuig 516, lijn 1, vernieuwing spooraansluiting Van Oldenbarneveltstraat-Coolsingel, 21-11-1960 (foto: Jos Niehorster)
Motorrijtuig 306 , Aanhangrijtuig 1020 , lijn 2, Bus 585, lijn 30, opbreking sporen Coolsingel i.v.m. metrowerkzaamheden, 29-11-1960 (foto H.Kaper)
Motorrijtuig 241, lijn 3, Coolsingel, 29-11-1960 (foto H.Kaper)
Spoorreconstructie ivm metro aanleg, Coolsingel, motorrijtuig 102, lijn 14, 1963
Motorrijtuig 482, lijn 9, verlegging sporen ivm aanleg metro, Coolsingel, 1963 (foto: J. v. Engelen)
Verlegging tramsporen ivm metrobouw Coolsingel bij Blaak, 1-8-1963 (foto H.v.'t Hoogerhuijs)
Motorrijtuig 234 , lijn 3, aanleg nieuwe Coolsingel ivm metro aanleg, 20-7-1963 (foto J.Houwerzijl)
Motorrijtuig 304, lijn 3, Coolsingel, sporen naar de zijkant ivm metrowerkzaamheden, 9-1963
Motorrijtuig 539, lijn 9, Coolsingel, voorbereidingen spoorverlegging ivm metrowerkzaamheden. 1963
Motorrijtuig 489, lijn 3, Coolsingel, voorbereiding spoorverlegging ivm metrowerkzaamheden, 8-1963
Motorrijtuig 499, lijn 3, Coolsingel, sporen aan de zijkant ivm metrowerkzaamheden, 10-1963
Motorrijtuig 510, lijn 2, Coolsingel, sporen naar de zijkant, 10-1963
Verplaatsing sporen Coolsingel naar de zijkant i.v.m. metro-aanleg, 10-1963, (foto: coll. Stichting RoMeO)
Motorrijtuig 114, Aanhangrijtuig 1021, lijn 14, spooromlegging i.v.m. metrowerkzaamheden Schiedamsevest-Blaak-Coolsingel, 22-3-1964 (foto J. Oerlemans)
Motorrijtuig 516, lijn 1, motorrijtuig 351, lijn 3, spoorverlegging ivm metrobouw, Coolsingel, 28-8-1965
Motorrijtuig 541, lijn 1, spoorverlegging ivm metrobouw Coolsingel, 21-11-1965
Motorrijtuig 527, lijn 9, spoorverlegging ivm metrobouw Coolsingel, 25-9-1965
Motorrijtuig 501, lijn 9, Coolsingel, sporen vlak voor bankgebouw langs, 9-1965
Motorrijtuig 507, lijn 1, Coolsingel, sporen vlak voor bankgebouw langs, 10-1965
Motorrijtuig 510, lijn 2, Coolsingel, sporen naar de zijkant ivm metrowerkzaamheden, 7-1965
Motorrijtuig 509, lijn 1, Coolsingel, sporen vlak voor bankgebouw langs, 10-1965
Herstel van tramsporen en bovenleiding op de Coolsingel na aanleg metro, 2-8-1966, (foto: I. Romijn)
Reconstructie Coolsingel-Schiedamsevest, motorrijtuig 102, lijn 15, 30-8-1967
Reconstructie Coolsingel-Blaak ivm metrobouw, motorrijtuig 111, lijn 4, 27-8-1967
Motorrijtuig 115, lijn 4, spoorverlegging ivm metrobouw, Coolsingel, 27-8-1967
Afronding metrobouw Coolsingel, 6-1967, (foto: Ary Groeneveld/NL-RtSA_4121_306001-34-01)
Motorrijtuig 267 , lijn 15, nieuwe sporen Coolsingel/Churchillplein, aanleg metro, 30-8-1967 (foto J.R.Mees)
Motorrijtuig 565, lijn 6, Coolsingel, voorbereiding nieuwe aansluiting Coolsingel-Churchillplein, 8-1968
Motorrijtuig 351, lijn 8, herinrichting sporen Coolsingel-Churchillplein, 22-7-1969 (foto: K. Th. Hoorn
Aanleg nieuwe sporen Coolsingel-Churchillplein, 1-2-1981, (foto: Henk Wolf)
Vernieuwing weg en sporen Coolsingel, terugplaatsing abri Churchillplein, 2-8-2018 (foto: website Coolsingel)
Spoorvernieuwing met renovatie Coolsingel, 23-6-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, spoorvernieuwing, 14-8-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, spoorvernieuwing, 14-8-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, spoorvernieuwing, 14-8-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, spoorvernieuwing, 14-8-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 13-10-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 13-10-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 13-10-2019, (foto: Carel Scholte)
Spoorvernieuwing met renovatie Coolsingel, 23-6-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 13-10-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 27-10-2019 (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 30-9-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 30-9-2019, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Renovatie Coolsingel, 1-9-2020, (foto: Carel Scholte)
Nieuwe sporen Coolsingel-Churchillplein, 31-3-2021, (foto: Carel Scholte)
Nieuwe sporen Coolsingel, 31-3-2021, (foto: Carel Scholte)
Nieuwe sporen Coolsingel, 31-3-2021, (foto: Carel Scholte)
Nieuwe sporen Coolsingel, 31-3-2021, (foto: Carel Scholte)
Motorrijtuig 4, lijn 22, Crooswijksestraat, spoorvernieuwing,18-06-1960
Motorrijtuig 8, lijn 22, Crooswijksestraat, spoorvernieuwing, 18-06-1960
Motorrijtuig 13, lijn 22, Crooswijksestraat, spoorvernieuwing, 18-06-1960
Motorrijtuig13, lijn 22, herinrichting en spoorvernieuwing Crooswijksestraat, 18-6-1960 (foto H.v.'t. Hoogerhuijs)
Klik hier voor de foto’s met de straatnamen D-H
Klik hier voor de foto’s met de straatnamen J-M
Klik hier voor de foto’s met de straatnamen N-R
Klik hier voor de foto’s met de straatnamen S-V
Klik hier voor de foto’s met de straatnamen W-Z