3.18 Remises Müllerpier en Toepad

3.18 REMISES MÜLLERPIER EN TOEPAD (plannen)

In mei 1979 werd de mogelijkheid onderzocht voor een nieuwe centrale tramremise op of nabij de Müllerpier, omdat de remises Kralingen en Hillegersberg onvoldoende ruimte boden en ook anderszins verouderd raakten. De nieuwe tramremise moest plaats bieden aan 150 trams en 25 sporen van elk 140 meter lengte tellen, die overigens maar voor de helft overdekt zouden worden. Na de zomer van datzelfde jaar bleek dit plan al weer van de baan. Als alternatief werd nog even gestudeerd op een remise aan het Toepad in Kralingen, pal naast de Van Brienenoordbrug. (Waar thans de autobedrijven aan de Landaulettestraat en de Autolettestraat zijn gebouwd). Daar was een remise met twee inruksporen, vijf werkplaatssporen en 25 opstelsporen gedacht, welk plan echter al spoedig eveneens van (de teken)tafel verdween.

De Müllerpier – 1977