Van Gog materieeloverzicht

Het wagenparkoverzicht van O.A.O.M. Gebr. van Gog – Capelle a/d IJssel bestaat uit drie delen:

1. Periode 1923 -1945

De statistieknummers bij de periode 1923-1945 zijn toegevoegd  ten behoeve van de chronologische volgorde én omdat niet alle wagenparknummers uit deze periode met 100 % zekerheid vast te stellen zijn. De meeste gegevens uit dit tijdperk zijn na 1945 vastgelegd door Simon de Raadt, Jan Compeer en Kees de Koning; soms op basis van archiefstukken, maar vooral ook door middel van gesprekken met de familie van Gog en (oud-)werknemers. Die gesprekken leverden soms tegenstrijdige gegevens op zodat er nog altijd twijfels zijn over de compleetheid van dit overzicht. Wellicht zijn er in de periode tot ± 1932 nog meer bussen geweest dan tot nu toe bekend is; harde bewijzen daarvoor ontbreken op dit moment echter.

Van de T-Fords en de bussen die vanaf 1929 in dienst kwamen staan de wagenparknummers vast. De vraagtekens betreffen de bussen die in de periode 1924-1928 in dienst kwamen alsmede de H 63498 uit 1928, die in 1932 een nieuwe carrosserie kreeg. Onderzoek in archieven te Rotterdam en Gouda, alsmede documenten in eigen archief hebben gegevens opgeleverd die de nu veronderstelde nummers aannemelijk maken. Waarschijnlijk werd in eerste instantie doorgenummerd t/m 10 en is men daarna opengevallen nummers gaan hergebruiken. In de periode 1930-1937 is doorgenummerd t/m 25, waarbij alleen wagen 9 uit 1931 uit de toon valt. Verder ontbreken in die periode de nummers 11, 17, 19 en 21. Dit zou kunnen betekenen dat er 1930/32 nog meer bussen in dienst gesteld zouden zijn (gezien de bestaande documentatie en foto’s niet logisch maar ook niet geheel onmogelijk) of dat deze vier nummers administratief waren toegewezen aan privé-auto’s van de ondernemers, iets dat wel vaker gebeurde in die tijd. Een derde optie is dat men het “gekkengetal” 11 oversloeg; ook dat kwam vaker voor. Dat voor de in 1931-1933 in dienst gestelde toerwagens -16, 18, 20 en 22- uitsluitend even nummers werden gebruikt mag vreemd lijken, maar is niet uniek. Minstens één touringcarbedrijf annex wilde autobusexploitant reed in de jaren dertig met alleen even nummers op zijn bussen!  Na de komst van Krupp nr. 25 in 1937 werden weer nummers opgevuld; dit gebeurde in de periode 1938-1940 echter in een nogal willekeurige volgorde.

In de vooroorlogse periode bleven de bussen vaak lang in dienst; zo kregen in de periode 1932-1938 diverse De Dion Boutons een tweede carrosserie. Deze zijn opgenomen als nieuwe bussen. Slechts vier bussen -Studebakers 16 en 18, De Dion Boutons 20 en 22- werden in 1938/1939 doorverkocht; alle andere bussen bleven tot het einde van hun bestaan bij van Gog.

Het overzicht is samengesteld aan de hand van de ter beschikking staande documenten en enkele aanvullingen die werden ontvangen van Kees van Schenk Brill. Feiten over de periode 1944-1945 zijn opgetekend tijdens gesprekken met Jan Kool, die in 1944 als monteur bij van Gog in dienst kwam. Ook zijn gegevens ontleend aan een wel geschreven maar destijds niet in druk verschenen boekje “Een klein gedeelte uit de grote geschiedenis van de Fa. Gebr. van Gog”, in 1957 samengesteld door Jan Compeer. Dit boekje bevat veel persoonlijke en gedetailleerde herinneringen aan het bedrijf over met name de periode 1940-1955. Uiteindelijk is dit werkje, onder de titel “Gebr. van Gog, een particulier autobusbedrijf” in 2006 gepubliceerd in “De Schatkamer”, Regionaal Historisch Tijdschrift Midden-Holland, Jaargang 20, aflevering 1 (april 2006).

Statnr.Wpknr.Merk/Carrosserie:Chassisnr:KentekenZitpl.in dienstuit dienstopmerkingen
11Ford T/HoogteylingH 323311606-19231927Vanaf ca. eind ‘25 reserve (bij grote drukte op Gouda-Moordrecht v.v.)
22Ford T/HoogteylingH 329631606-19231925
33Ford T/HoogteylingH 329641608-19231925
44Ford T/HoogteylingH 347351605-192417-09-1924
55Ford T/HoogteylingH 347361605-19241925
66G.M.C./Hoogteyling (?)H 299101619241929/1930
77Latil/NVL/De RijkH 347351619241927/1928
88Latil/NVL/De RijkH 424392119251929
99De Dion Bouton/De RijkH 424402019251931Stat.nrs.: 9 en 10 zijn serie
1010De Dion Bouton/De RijkH 329842019261931vermoedelijk in 1932 nog aanwezig als reservewagen zonder kenteken
112De Dion Bouton/De RijkH 329632419261931in 1932 nog aanwezig als reservewagen
123De Dion Bouton/De RijkH 364332019271937
134De Dion Bouton/De RijkH 634982019281932In dienst met opschrift “Touring Car” - ‘32: nieuwe carrosserie
145De Dion Bouton/De RijkH 347362419281932
157De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 678812919291936Serie 1 + 7 / ‘33: Junker dieselmotor nr. 7742 / ‘36: nieuwe carrosserie
161De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 678822919291934In dienst met opschrift “Touring Car” - Serie 1 + 7 / ‘33: Junker dieselmotor nr. 7749 / ‘34: nieuwe carrosserie
1712De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 424393106-19301936Vrijwel gelijk aan 9-14-15 / later Junker dieselmotor(?) 1933/34: verhuurd aan ZNSM / ‘36: nieuwe carrosserie
1813De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 76216281930193633: Junker dieselmotor - max. snelheid 40 ‘km/h / ± ‘36: retour Handelscompagnie Rtd
1914De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 323312919301935Vrijwel gelijk aan 9-12-15 / ‘33: Junker dieselmotor nr. 7772 / 1933/34: verhuurd aan ZNSM /’35: nieuwe carrosserie
2015De Dion Bouton/Den Oudsten & Domburg397H 877382919311935Vrijwel gelijk aan 9-12-15 / ‘33: Junker dieselmotor nr. 7795/ 1933/34: verhuurd aan ZNSM /’35: nieuwe carrosserie
219De Dion Bouton/Den Oudsten & Domburg398H 76215?3019311939Vrijwel gelijk aan 12-14-15 / ‘33: Junker dieselmotor nr. 7759
2216Studebaker/Den Oudsten & DomburgDA353H 329641919311939Toerwagen; verkocht aan Limburgs bedrijf voor mijnwerkersvervoer
2318Studebaker/Den Oudsten & DomburgH 424402719311938Toerwagen, 6 deuren; Verkocht: P. van Geest, Rotterdam / 1942 doorverkocht, bestemming onbekend
2420De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 967132919321938verkcht; P. van Geest, Rotterdam / 1942 doorverkocht, bestemming onbekend
254?De Dion Bouton 1928/Den Oudsten & Domburg 1932H 6349824?19321938Chassis ex-4? (1928)
2622De Dion Bouton/Den Oudsten & DomburgH 347363319331939verkocht; P. van Geest, Rotterdam (voor ƒ 400) / 1942 doorverkocht, bestemming onbekend
2723De Dion Bouton LU/Den Oudsten & Domburg142H 877393319341938Serie 23+24 / ‘36: Junker dieselmotor nr. 8207 / ‘38: nieuwe carrosserie
2824De Dion Bouton LU/Den Oudsten & Domburg141H 34735331934194123+24 / ‘40: gevorderd - teruggekomen / voor 7 april 1941 opnieuw gevorderd
291De Dion Bouton 1929/Den Oudsten & Domburg 193411H 6788229193405-1940Chassis ex-1 (1929) / ‘40: gevorderd
3014De Dion Bouton 1930/Den Oudsten & Domburg ± 1935399H 323313119351939Chassis ex-14 (1930) / 39/40: gevorderd
3115De Dion Bouton 1931/Den Oudsten & Domburg ± 1935397H 877383019351939Chassis ex-15 (1931) / 39/40: gevorderd
327De Dion Bouton 1929/Den Oudsten & Domburg 193612H 678812619361947Chassis ex- 7 (1929) / ‘36: G.M.C. dieselmotor / Gevorderd t.b.v. Organisation Todt, dit was de Rijksdienst voor de Werkverruiming. Stond in 1944 bij Den Oudsten te Woerden om i.o.v. A.T.O. hersteld te worden, dit is niet gebeurd. In mei '45 door Leen van Gog gesignaleerd in Woerden en teruggehaald / zie verder na 1945
3312De Dion Bouton 1930/Den Oudsten & Domburg 1936104H 424392619361948Chassis ex-12 (1930) / ‘37: Junker dieselmotor 8811 / Febr. 1943 gevorderd, maar in hetzelfde jaar opnieuw in dienst gesteld / september ‘44 zonder motor bij Den Oudsten te Woerden / zie verder na 1945
3425Krupp/Den Oudsten & Domburg61190H 329633519371941Diesel / mei ‘40: gevorderd Deutsche Wehrmacht / teruggekomen /na 7 april 1941 opnieuw gevorderd - ontvangen vergoeding: ƒ 7000,00
3523De Dion Bouton 1934/Den Oudsten & Domburg 1938142H 8773933193809-1944Chassis ex-23 (1934) / 1942: Volvo FC motor - nr. 93.639 / september ‘44: gevorderd Deutsche Wehrmacht
363White 706/Den Oudsten & Domburg209384H 762162819381948Burmeister & Waine dieselmotor voldeed niet , in 1940 vervangen door (2e hands?) Buick nr. 183994/ september’44: gevorderd Deutsche Wehrmacht / teruggekomen / zie verder na 1945
378Volvo B 95 uitvoering B/Werkspoor92160H 364332903-193909-1944Diesel / september’44: gevorderd Deutsche Wehrmacht Wehrmacht - gevraagde vergoeding: ƒ 5150,00 en 1925,00 voor de (nieuwe) gasgenerator. Was 29 maart 1945 nog niet betaald
382Volvo/Den Oudsten & Domburg65272H 6349830/1311-5-19391955September’44 zonder wielen in de garage - zie verder na 1945
3919Volvo/Den Oudsten & Domburg103165H 7621540/41193905-1940Serie 19-20 - Diesel - eerste frontstuurwagens - kapruiten / mei ‘40: gevorderd Deutsche Wehrmacht - ontvangen vergoeding: ƒ 10.500,00
4020Volvo/Den Oudsten & DomburgH 4244040/41193905-1940Serie 19-20 - Diesel - eerste frontstuurwagens - kapruiten / mei ‘40: gevorderd Deutsche Wehrmacht - ontvangen vergoeding: ƒ 10.500,00
4121Volvo B23 uitvoering A/Den Oudsten & Domburg103200H 3473640/41193909-1944Diesel - behalve kapruiten gelijk aan serie 19-20 / Na ernstig ongeval (23 februari 1941) hersteld en in gewijzigde beschildering vernummerd in 5 / september’44: gevorderd Deutsche Wehrmacht
429Volvo/Werkspoor103234H 3233134/351-8-19404-1-1963Serie 9 + 16 - Hesselman lagedruk-diesel- later 2e hands Buick - daarna Volvo benzinemotor / september 1944 niet rijvaardig -zie verder na 1945
43Volvo/Werkspoor103299H 3296434/351-8-19401953Serie 9 + 16 - Hesselman lagedruk-diesel- later G.M.C. benzinemotor S 628/ september 1944 zonder motor in de garage - zie verder na 1945

 

2. 1945: De restanten na vijf jaar bezetting

Dit gedeelte bevat een overzicht van de zes bussen die de 2e Wereldoorlog overleefden. De wagens 9 en 16 werden in 1948 buiten dienst gesteld voor verbouwing en daarom zien we deze in 1948 weer terug bij het na mei 1945 in dienst gestelde materieel. Voor wat betreft de bouwjaren van de White Scoutcars 5, 6, 8 en 10 moet enige reserve in acht worden genomen. Van de bussen 8 en 10 bestaan documenten waarop het bouwjaar 1940 expliciet is vermeld; van wagen 5 is geen documentatie bewaard gebleven en op een document van de 6 is het bouwjaar niet ingevuld.

Wpknr.Merk/Carrosserie:Chassisnr:KentekenZitpl.in dienstuit dienstopmerkingen
7De Dion Bouton 1929/Den Oudsten & Domburg 193612H 6788127193619471946: met benzinemotor - gesloopt ‘47 - de carrosserie is na grondige revisie en verbouwing in 1948 bij Carrosseriefabriek Den Hollander te Capelle a/d IJssel geplaatst op de nieuwe Volvo 7
12De Dion Bouton 1930/Den Oudsten & Domburg 1936104H 4243926193619481945: met G.M.C. benzinemotor S 628 uit wagen 16 - gesloopt ‘48 - de carrosserie is na grondige revisie en verbouwing in 1948 bij Carrosseriefabriek Den Hollander te Capelle a/d IJssel geplaatst op de nieuwe Volvo 12
3White 706/Den Oudsten & Domburg209384H 762162819381948Verkocht aan Koopmans 13, Rotterdam; gesloopt 1951
2Volvo/Den Oudsten & Domburg65272H 6349829/301-5-193919551945: front verbouwd en nieuwe benzinemotor; verkocht Stok, Zwijndrecht / ± ‘59: kampeerwagen in Rotterdam Zuid
9Volvo/Werkspoor103234H 3233134/351-8-19401948Serie 9 + 16 / ‘48: verbouwd - zie verder onder 1948
16Volvo/Werkspoor103229H 3296434/351-8-19401948Serie 9 + 16 / ‘48: verbouwd - zie verder onder 1948

3. Periode 1945-1972

Over deze periode is veel meer bekend. De eerder genoemde heren Simon de Raadt, Jan Compeer en Kees de Koning hebben zo ongeveer alles vastgelegd wat er maar vast te leggen viel. Bouwjaren en aantallen zit-/staanplaatsen van de wagens 45 t/m 92 zijn ooit persoonlijk in de betreffende bussen genoteerd. Aanschafprijzen en indienststellingsdata zijn overgenomen van de inventarisatierapporten die Citosa in 1968 maakte van het van Gog-materieel. Ook is -voor zover bekend- de geschiedenis van de bussen na doorverkoop opgenomen. Joop van der Wel stuurde in dit verband enkele jaren geleden nog de nodige aanvullingen en tenslotte verschafte Kees van Schenk Brill nog enige aanvullingen omtrent chassis- en carrosserienummers waarvoor hartelijk dank.

In 1945 werd weer begonnen met wagenparknummer 1; in tegenstelling tot de vooroorlogse periode werd nummer 13 nu overgeslagen. In de periode 1948-1950 werden nog enkele lage nummers (7-8-10-12-15) opgevuld door kleine bussen met benzinemotoren, maar verder werd gewoon doorgenummerd. Het plan was om bij het bereiken van nummer 100 weer bij “1” te beginnen maar zover is het nooit gekomen. Na de komst van wagen 92 in 1963 zijn geen nieuwe bussen meer aangeschaft.

In tegenstelling tot de vooroorlogse periode werden vrijwel alle bussen na 1945 doorverkocht. Met name in de tweede helft van de jaren ’50 en begin jaren ’60 vond een zeer snelle doorstroming van het materieel plaats. Zo sprak met in de zomer van 1957 bij van Gog over “de oude 34”, een bus die op dat moment nota bene nog maar vier jaar oud was. Na 1962 zien we weer bussen van zeven jaar of ouder in dienst blijven, een voorbode van de op handen zijnde verkoop van het bedrijf. Bij de overname van Gebr. van Gog door Citosa op 29 september 1967 zijn er maar liefst zeven wagens van 10 – 11 jaar oud in dienst; dit zou enkele jaren eerder ondenkbaar zijn geweest. Het bedrijf werd t/m 31 december 1973 nog onder de naam “Van Gog’s Autobusdiensten N.V.” geëxploiteerd; de laatste “echte” van Gog-Volvo’s werden in januari 1972 verkocht. Op 1 november 1968 ging de exploitatie van de Goudse stadsdienst van N.V. v/h A.M van Eldik over naar Van Gog’s Autobusdiensten N.V. De bussen van van Eldik en de NS-dochterbedrijven die met de naam “VAN GOG” gereden hebben, zijn hier niet opgenomen; daarover bestaan andere publicaties. Op verzoek is hierover per email wel beknopte documentatie verkrijgbaar.

Voor goed gedocumenteerde aanvullingen en correcties houd ik mij aanbevolen, evenals voor meer gegevens over de bussen na doorverkoop! Heeft u meer gegevens, graag een email naar de samensteller.

Wpknr.Merk/Carrosserie:Chassisnr:KentekenZitpl.in dienstuit dienstopmerkingen
1Austin K2 SWB/Austin25210H 67882/NA-63-80141-11-19451948Serie 1 + 4 - altijd op Rotterdam - Nieuwerkerk / ‘48: werkwagen t/m 1967 - geschonken aan Stichting Veteraan Autobussen - restauratie gereed zomer 2000
4Austin K2 SWB/AustinH 34735141-1-19461948Serie 1 + 4 - altijd op Rotterdam – Nieuwerkerk; verkocht aan Groentehandel Cor v.d. Kraan, Capelle a/d IJssel als groentewagen met open geknipte zijwanden
5White Scout WA20D/CarpenterH 347363619-4-194601-1949Serie 5 + 6 + 8 + 10; verkocht aan Koopmans 11, Rotterdam
6White Scout WA20D/Carpenter263130H 877393619-4-194601-1949Serie 5 + 6 + 8 + 10; verkocht aan Koopmans 11, Rotterdam; bij AOM voorzien van schuifdak
8White Scout WA20D/Carpenter263711H 967123619-4-194601-1949Serie 5 + 6 + 8 + 10; verkocht aan Van der Meer (Delfland) 20, Pijnacker
10White Scout WA20D/Carpenter228978H 96713364-6-194601-1949Serie 5 + 6 + 8 + 10; verkocht aan Hoogenboezem Lekkerkerk
111603H 329632928-10-19461950Rechts stuur - aangeschaft voor lijn naar Zevenhuizen via Oud Verlaat; verkocht aan Scheers 6, Blerick / later v.d. Hout 2, Rozenburg
14Volvo LV 128 D/Den Oudsten120-4279H 87738/NB-47-9629/3012-194612-1954Eerste naoorlogse Volvo; verkocht aan Kooi's Tours Leerdam
15Ford 59B/Den Oudsten1005602H 3643333/3410-194712-1948Laatste niet-Volvo - achterin geplaatste motor; verkocht aan; v.d. Werf (Rapid Car) nr. 3, Delft ; gesloopt 1962
17Volvo B 513/Den Oudsten510-699H 63499/NB-47-994412-19471953 Serie 17-20 / ‘49: front gewijzigd conform serie 21-24; verkocht aan Dijkhuizen 10, Spakenburg
18Volvo B 513/Den Oudsten510-668H 299104411-19471953 Serie 17-20 / ‘49: front gewijzigd conform serie 21-24; verkocht aan Veringa Leek
19Volvo B 513/Den Oudsten510-698H 762154419481953Serie 17-20 / ‘49: front gewijzigd conform serie 21-24; verkocht aan Snel & Co 16, Pernis, gesloopt 1963
20Volvo B 513/Den Oudsten510-745HX 135264419481953Serie 17-20 / iets smaller dan 17-19 i.v.m. dienst op Rotterdam-Nieuwerkerk-Zevenhuizen / ‘49: front gewijzigd conform serie 21-24; verkocht aan Groeneveld, Strijen; gesloopt 1961
9Volvo/Werkspoor103234H 32331/NB-47-944019484-1-1963Serie 9 + 16 / eind 1948 gereviseerd en verlengd bij Carrosseriefabriek Den Hollander, Capelle a/d IJssel / najaar ‘59: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel Pernis, gesloopt 1966/1972
16Volvo/Werkspoor103229H 32964/NB-47-9840194812-1953Serie 9 + 16 / eind 1948 gereviseerd en verlengd bij Carrosseriefabriek Den Hollander, Capelle a/d Ijssel, verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg, sloop 1963
7Volvo LV 128 D/Den Oudsten & DomburgH 67881/NB-51-7229194811-1955Carrosserie ex-DDB 7 (1936), gereviseerd bij Carrosseriefabriek Den Hollander, Capelle a/d Ijssel, verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg, gesloopt 1963
12Volvo LV 128 D/ Den Oudsten & Domburg130-3386H 42439/NB-51-7333/3419499-1955Carrosserie ex-DDB 12 (1936), gereviseerd en verlengd bij Carrosseriefabriek Den Hollander, Capelle a/d Ijssel; verkocht aan Voordouw & Hoogstraten Oegstgeest, gesloopt 1963
21Volvo B 513/Den Oudsten510-1668HX 25669/NB-48-004419491954Serie 21-24; verkocht aan De Haas, Vleuten, gesloopt 1959
22Volvo B 513/Den Oudsten510-1667HX 25670/NB-48-0144194912-1954Serie 21-24 verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg; gesloopt 1964
23Volvo B 513/Den Oudsten510-?H 76216/NB-48-0244194912-1954Serie 21-24 verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg
24Volvo B 513/Den Oudsten510-1721HX 31464/NB-48-034419491957Serie 21-24; verkocht aan Snelle Vliet, Hardinxveld
8Volvo LV1304/Den Oudsten1300-9HX 36433/NB-47-933319497-1957Serie 8+15 - laatste bussen met buitenliggende motor; verkocht aan Jongeneel Oud Alblas, gesloopt 1956
15Volvo LV1304/Den Oudsten1300-10H 96712/NB-47-9733194924-7-1958Serie 8+15 - laatste bussen met buitenliggende motor; verkocht aan vdMeer pijnacker, gesloopt 1963
10Volvo LV128/Den Oudsten125-9846H 96713/NB-47-953619501955Laatste bus met benzinemotor, gebouwd op vrachtwagenchassis; verkocht aan De Haas, Vleuten
25Volvo B 519/Den Oudsten510-2559H 87739/NB-48-044419501955Serie 25-26; verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg, sloop 1963
26Volvo B 513/Den Oudsten510-2560H 34736/NB-48-0544195030-11-1956Serie 25-26; verkocht aan Langhout 31, Ter Aar
27Volvo B 512/Den Oudsten510-2646HX 39303/NB-48-0636195007-1955Speciaal bestemd voor dienst op Zevenhuizen via Oud Verlaat; verkocht aan Fijkhuizen, Spakenburg, gesloopt 1964
28Volvo B 513/Den Oudsten510-3308NB-04-594419511955Serie 28-29 - toerwagenmeubilair met hoofdsteunen, verkocht aan De Haas, Vleuten
29Volvo B 513/Den Oudsten510-3309NB-04-964419511956Serie 28-29 - toerwagenmeubilair met hoofdsteunen; verkocht aan Dijkhuizen, Spakenburg, gesloopt 1963
30Volvo B 517/Den Oudsten615-173H 32963/NB-22-1544195230-11-1956Serie 30-31; verkocht aan Langhout Ter Aar. Gesloopt 1968
31Volvo B 617/Den Oudsten615-174H 32331/NB-42-1644195212-1956Serie 30-31, verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg, gesloopt 1965
32Volvo B 617/Den Oudsten615-707NB-78-5644195301-1957Serie 32-34, verkocht aan Dijkhuizen Spakenburg, gesloopt 1965
33Volvo B 617/Den Oudsten615-709NB-78-5744195330-11-1956Serie 32-34, verkocht aan Langhout, Ter Aar, gesloopt 1966
34Volvo B 617/Den Oudsten615-708NB-78-584419532-12-1957Serie 32-34, verkocht aan Dijkhuzizen, Spakenburg, gesloopt 1966
35Volvo B 617/Den Oudsten615-829H 96712/NB-90-483609-195310-1957Serie 35-36, verkocht aan Onze Tram Rossum,
36Volvo B 616/Den Oudsten615-828NB-90-153612-19535-1959Serie 35-36, vanaf 1955 op de lijn via Oud Verlaat; verkocht aan Onze Tram, Rossum, gesloopt 1965
37Volvo B 638/Den Oudsten635-111NB-95-305012-19531-8-1958Serie 37-38 , verkocht aan Onze Tram, Rossum, gesloopt 1966
38Volvo B 638/Den Oudsten635-220NB-95-295002-195410-1957Serie 37-38 , verkocht aan Onze Tram, Rossum, gesloopt 1966
39Volvo B 617/Den Oudsten615-993PB-20-084419548-1958Serie 39-40 , verkocht aan Onze Tram, Rossum, gesloopt 1966
40Volvo B 617/Den Oudsten615-994PB-19-6044195411-1958Serie 39-40 , verkocht aan Onze Tram, Rossum, gesloopt 1966
41Volvo B 617/Den Oudsten615-1071PB-29-7344195412-1958Serie 41-44 verkocht aan Enhabo Landsmeer, gesloopt 1968
42Volvo B 617/Den Oudsten615-1070PB-32-594419542-10-1959Serie 41-44, verkocht aan Van Ballegooien Haaften, gesloopt 1969
43Volvo B 617/Den Oudsten615-1073PB-29-7444195427-11-1959Serie 41-44, verkocht aan Onse Tram, Rossum, gesloopt 1966
44Volvo B 617/Den Oudsten615-1072H 63499/PB-32-8444195424-3-1962Serie 41-44, 10-1960 carrosserie gewijzigd, verkocht an Snel & Co Pernis, gesloopt 1973
45Volvo B 616/Den Oudsten615-1363PB-63-283719554-1-1963Serie 45-46, voorjaar 1961 carrosserie gewijzigd, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1971
46Volvo B 616/Den Oudsten615-1362PB-72-7637195524-3-1962Serie 45-46 / voorjaar ‘61; carrosserie gewijzigd, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1973
47Volvo B 61505/Den Oudsten615-1639PB-97=2540195511-1964Serie 47-49 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen, verkocht aan Snel & Co, Pernis gesloopt 1975
48Volvo B 61505/Den Oudsten615-1364NB-86-594019554-1-1963Serie 47-49 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen, verkocht aan Snel & Co, Pernis gesloopt 1977
49Volvo B 61505/Den Oudsten615-1365PB-98-9941195511-1964Serie 47-49 - semi-toerwagen met kapruiten / najaar ‘63: carrosserie gewijzigd, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1975
50Volvo B 61597/Den Oudsten615-1764NB-46-51451-6-19569-1968Serie 50-51 - semi-toerwagen met kapruiten / begin ‘64: carrosserie gewijzigd, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1974
51Volvo B 61597/Den Oudsten615-1763RB-42-35451-6-19561-8-1969Serie 50-51 - semi-toerwagen met kapruiten / najaar ‘63: carrosserie gewijzigd / april ‘68: streekgeel, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1971
52Volvo B 65506/Den Oudsten655-531RB-38-81481-6-19567-1971Serie 52-53 - underfloor - toerwagen met kapruiten / ‘64: carrosserie gewijzigd / eind ‘68: luchtdruk- en uitstapdeur waarna 43/13 personen; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
53Volvo B 65506/Den Oudsten655-607RB-40-81481-6-19567-1971Serie 52-53 - underfloor - toerwagen met kapruiten / ‘64: carrosserie gewijzigd en stoelen met hoofdsteunen uit wagen 85 / eind ‘68: luchtdruk- en uitstapdeur waarna 43/13 personen; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1976
54Volvo B 61505/Den Oudsten615-2114SB-01-484419564-1-1963Serie 54-56 / najaar ‘60: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1972
55Volvo B 61505/Den Oudsten615-2115SB-01-4944195624-3-1962Serie 54-56 / januari ‘61: carrosserie gewijzigd, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1973
56Volvo B 61505/Den Oudsten615-2116SB-01-504419564-1-1963Serie 54-56 / januari ‘61: carrosserie gewijzigd; verkocht aam Snel & Co, Pernis, gesloopt 1975
57Volvo B 61597/Den Oudsten615-2387SB-63-92447-6-19578-1968Serie 57-59 / najaar ‘60: voorzien van luchtdrukdeur / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1976
58Volvo B 61597/Den Oudsten615-2388SB-65-304418-6-19572-1-1968Serie 57-59 / najaar ‘60: voorzien van luchtdrukdeur / ‘64: carrosserie gewijzigd en nieuw meubilair met grijze bekleding; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1974
59Volvo B 61597/Den Oudsten615-2389SB-66-38441-7-19579-1968Serie 57-59 / najaar ‘60: voorzien van luchtdrukdeur / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1975
60Volvo B 65506/Den Oudsten655-883SB-84-695010-4-19587-1971 Serie 60-61 - underfloor - toerwagen met kapruiten / ‘60: nieuw meubilair met hoofdsteunen / ‘65: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co
61Volvo B 65506/Den Oudsten655-882SB-85-84506-5-19582-1971Serie 60-61 - underfloor - toerwagen met kapruiten / ‘60: nieuw meubilair met hoofdsteunen / heeft altijd oorspronkelijke beschildering behouden; verkocht aan Snel & Co
62Volvo B 61503/Den Oudsten615-2914TB-02-31371-6-19582-1971Serie 62-64 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
63Volvo B 61503/Den Oudsten615-2913TB-02-29371-6-19582-1971Serie 62-64 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen; verkocht aan Snel & Co, Pernis
64Volvo B 61503/Den Oudsten615-2915TB-01-88371-6-19586-3-1962Serie 62-64 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen; verkocht aan Van Ballegooijen, Haaften, gesloopt 1973
65Volvo B 61597/Den Oudsten615-2973TB-15-724416-12-19581-8-1969Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
66Volvo B 61597/Den Oudsten615-3577TB-16-66444-1-19591-8-1969Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1975
67Volvo B 61597/Den Oudsten615-3613TB-18-674428-1-19591-8-1969Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
68Volvo B 61597/Den Oudsten615-3614TB-19-624431-1-19592-1-1968Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1979
69Volvo B 61597/Den Oudsten615-3615TB-25-574431-1-195921-10-1970Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis
70Volvo B 61597/Den Oudsten615-3616TB-26-09443-4-19591-8-1969Serie 65-70 / ‘64: carrosserie gewijzigd; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1976
71Volvo B 61597/Den Oudsten615-3959TB-69-674416-5-19501-1972Serie 71-73 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen / ‘64: carrosserie gewijzigd - 43 zitpl., verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1980
72Volvo B 61597/Den Oudsten615-3963TB-66-384416-5-19601-1972Serie 71-73 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen / ‘64: carrosserie gewijzigd - 43 zitpl., verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1980
73Volvo B 61597/Den Oudsten615-3964TB-64-61441-12-19601-1972Serie 71-73 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen / ‘64: carrosserie gewijzigd - 43 zitpl., verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
74Volvo B 61597/Den Oudsten615-42-46UB-09-13442-11-19607-1971Serie 74-78 - meubilair van de wagens 74 en 75 was afkomstig uit de 60 en 61 / begin ‘65: carrosserie gewijzigd en voorzien van uitstapdeur, waarna 40/26 pers. / september ‘68: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1977
75Volvo B 61597/Den Oudsten615-4245UB-10-254422-11-19607-1971Serie 74-78 - meubilair van de wagens 74 en 75 was afkomstig uit de 60 en 61 / begin ‘65: carrosserie gewijzigd en voorzien van uitstapdeur, waarna 40/26 pers. / september ‘68: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1976
76Volvo B 61597/Den Oudsten615-4257UB-11-30441-12-19605-1971Serie 74-78 / begin ‘65: carrosserie gewijzigd en voorzien van uitstapdeur, waarna 40/26 pers verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
77Volvo B 61597/Den Oudsten615-4258UB-13-42441-12-19611-1972Serie 74-78 - / begin ‘65: carrosserie gewijzigd en voorzien van uitstapdeur, waarna 40/26 pers. / voorjaar ‘69: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1981
78Volvo B 61597/Den Oudsten615-4259UB-13-984416-4-196112-1971Serie 74-78 / zomer ‘64: carrosserie gewijzigd / begin ‘65: voorzien van uitstapdeur, waarna 40/26 pers. / zomer ‘69: streekgeel, verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1980
79Volvo B 61597/Den Oudsten615-5184VB-37-87431-11-19622-1971Serie 79-84 / begin ‘64: carrosserie gewijzigd / december ‘67: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1974
80Volvo B 61597/Den Oudsten615-5185VB-38-984316-11-19629-1971Serie 79-84 / begin ‘64: carrosserie gewijzigd / ‘69: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1980
81Volvo B 61597/Den Oudsten615-5186VB-39-41431-12-19629-1971Serie 79-84 / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / najaar ‘69: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1980
82Volvo B 61597/Den Oudsten615-5187VB-41-454314-1-19639-1971Serie 79-84 / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / najaar ‘69: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1979
83Volvo B 61597/Den Oudsten615-5188VB-41-58431-1-19637-1971Serie 79-84 / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / maart ‘68: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1978
84Volvo B 61597/Den Oudsten615-5189VB-43-34431-2-196312-1971Serie 79-84 / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / maart '68: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1979
85Volvo B 61597/Den Oudsten615-5387VB-55-374316-5-196310-1971Serie 79-84 / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / najaar ‘69: streekgeel; verkocht Meussen, Maastricht, gesloopt 1977
86Volvo B 61597/Den Oudsten615-5388VB-55-384316-5-19631-1972Serie 85-86 - toerwagen met kapruiten en hoofdsteunen / voorjaar ‘64: carrosserie gewijzigd / van ‘64 tot ± ‘66 met grote bagageruimte in dienst op Rotterdam-Schiphol voor KLM/SAS, toen 35/24pers. - 300 kg. goederen, later 35/17 pers. / ± ‘66: 43/16 pers. - 485 kg. goederen; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1981
87Volvo B 71516/Den Oudsten7151-081VB-92-474716-9-196312-1971Serie 87-92 / december ‘67: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1980
88Volvo B 71516/Den Oudsten7151-121VB-94-15471-9-196312-1971Serie 87-92 / januari ‘69: streekgeel, verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1980
89Volvo B 71516/Den Oudsten7151-144VB-94-14471-10-19631-1972Serie 87-92 / oktober ‘68: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, Pernis, gesloopt 1979
90Volvo B 71516/Den Oudsten7151-145XB-01-34471-10-19631-1972Serie 87-92 / ‘70: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1979
91Volvo B 71516/Den Oudsten7151-147XB-01-38471-10-19631-1972Serie 87-92 / ‘70: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1979
92Volvo B 71516/Den Oudsten7151-146XB-02-27471-10-19631-1972Serie 87-92 / september ‘70: streekgeel; verkocht aan Snel & Co, gesloopt 1997

© Hans de Vlaming – 13 juni 2007

http://station-nieuwerkerk.magix.net/ 

  1 comment for “Van Gog materieeloverzicht

  1. 13 januari 2015 at 12:11

    Hier staat nog een verkeerde link. Dit is geworden:
    http://station-nieuwerkerk.magix.net/

Geef een reactie